כללי

הסכולות של הרימון

שמן רימונים

שמן הרימונים ידוע כמוביל בתחום נוגדי החמצון הטבעיים ועל כן הוא הפך לפופולרי מאוד בעת הנוכחית.
את הרימון מרביתנו מכירים משולחן ראש השנה ומהברכות המלוות אותו ובין היתר “שתהייה שנה מלאת הצלחות כזרעי הרימון” וכיוצא בזאת.

בכל רימון ישנם מאות גרגיריים וחיי המדף שלו ארוכים מאוד, כך שאפשר לרכוש רימון וליהנות ממנו לאורך זמן.
אנשים רבים נמנעים לאכול את הרימון, בעיקר בשל הקושי לקלף אותו, אך בעת הנוכחית ולאור הפיתוחים והחידושים הרבים הומצאו לא מעט מכשירים המאפשרים קילוף מהיר ונוח של הרימון.

הכירו את נוגד החמצון של העת הנוכחית

שמן רימונים ידוע ומוכר כנוגד חמצון יעיל. כדי להבין את סגולותיו, נסביר בראש ובראשונה מהו חמצון, מהו נוגד החמצון וכיצד הם משפיעים האחד על השני.

חמצון – תגובה כימית בה עוברים אלקטרונים מחומר X  לחומר מחמצן. החמצון עלול ליצור רדיקלים אשר פוגעים בתאים השונים בגוף ולשם כך נועדו נוגדי החמצון.
נוגד חמצון – חומר כימי אשר מקטין את תגובות החמצון האחרים בסביבה שלו. נוגד חמצון בולם את הפגיעה בתאי הגוף ומסיר את הרדיקלים החופשיים שגורמים לכל.

לשמן המופק מזרעי הרימון ישנם סגולות נוגדי חמצון ברמה גבוה מאוד גבוהה (ביחס ליתר הצומחים שמוכרים כנוגדי חמצון) ולו היכולת להתמודד אל מול הרדיקלים החופשיים.
לזרעים של הרימון יש את נוסחת האנטי אייגינג, יש בו אומגה 5 וכאמור הוא מונע חמצון.
על מנת לספוח אל הגוף את כל הטוב שיש לרימון להציע, מומלץ לאכול רימון אחד בכל יום,
כך הגוף גם יספוג ויטמינים שונים וגם יחול צמצום של הרדיקלים החופשיים. על מנת שלא לאכול כל יום רימון אחד (ההמלצה היא לצרוך בין 3000-5000 ORAC יחידות),

במחקר שבוצע בשנת 2017, מיפו את התוכן של שמן זרעי הרימון וגילו כי השמן אותו מפיקים מזרעי הרימון מכיל סטרולין ופנולים בכמויות גבוהות.
.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *