כללי

חשיבות סידן ומגנזיום להתאוששות מאימון גופני

חשיבות סידן ומגנזיום להתאוששות מאימון גופני

מומחי תזונה רבים ממליצים לספורטאים שבטיפולם לצרוך מזונות עשירים במגנזיום וסידן, אם באמצעות מזון כמו למשל אבקת קקאו, טחינה גולמית ושקדים המלאים בסידן או באמצעות תוספי תזונה שונים.
במאמר זה נגולל בפניכם מדוע סידן ומגנזיום חשובים מאוד להתאוששות מאימון גופני.

חשיבות הסידן להתאוששות מאימון גופני

סידן הוא אחד המינרלים המרכזיים אשר עוזרים בבניית העצם ולכן יש לו חשיבות רבה בתקופת הילדות, בגילאים מבוגרים ואצל ספורטאים.
ישנם 4 רכיבי תזונה שחשובים מאוד לכל ספורטאי או אדם שעוסק בפעילות גופנית: ויטמין סי , ויטמין אי, מגנזיום וסידן. סידן הוא המינרל שאחראי על בניית שרירים חזקים ועצמות חזקות.
בנוסף, מינרל זה עוזר בבניית השיניים, ויסות קצב הלב, צמצום ריכוז החומצה הלקטית בדם בעת פעילות גופנית והוא מפקח על המנגנון של כיווץ השריר ומונע כיווצי שרירים בלתי נשלטים (נוצרים לעתים משום חוסר באיזון הסידן בגוף)

כדי להבטיח לעצמכם אספקה ראויה של סידן תצטרכו לצרוך כ- 16 מיליגרם סידן לכל קילוגרמים ממשקל גופכם.
כיוון שרוב האנשים אינם מעוניינים “לפספס” סידן בימים בהם הם לא צרכו את המזונות הנכונים (ברוקולי, ירקות עם עלים ירוקים, מוצרלה, יוגורט ושקדים),
הם יכולים להיעזר בתוסף של סידן אמורפי. סידן מסוג זה אינו גבישי, אלא אמורפי והחלקיקים שלו קטנים מאוד. סידן זה מאפשר מסיסות גבוהה יותר מהסידן הרגיל וספיגה גבוהה יותר שלו.

 

נעים מאוד – מגנזיום

כאן מדובר על מינרל שחשוב מאוד לספורטאים. המגנזיום הוא מינרל שנמצא בכמעט כל מקום בגופו של האדם.
הגוף שלנו משתמש במינרל זה על מנת לשמור על מערכת חיסונית מאוזנת ובריאה, קצב לב יציב, חוזק עצמות הגוף, ויסות רמות הסוכר בדם, הפיכת המזון לאנרגיה ועוד.
מגנזיום חשוב מאוד כחלק מתוספי תזונה לספורטאים משום שהוא תורם במידה רבה לפיתוח של השרירים. הוא משפר את הביצועים על ידי הפחתת העייפות באמצעות האנרגיה אותה הוא מספק לו.
הוא משפר ביצועים, עוזר לחילוף החומרים ותורם לשיקום של הגוף, שכן הוא משקם את הגליקוגן בגוף, עוזר בייצור של הכדוריות האדומות בגוף ומסלק את הפסולת אותה הגוף מייצר במהלך פעילות                                          גופנית אינטנסיבית.

אבדן מגנזיום יכול להתבצע דרך זיעה, שתן, היאבקות וסוגים נוספים של פעילות גופנית.
ניתן להשיג מגנזיום באמצעות מקורות מזון, כמו למשל קטניות, אגוזים, דגנים, ירקות עלים או באמצעות תוספי מזון המגיעים במגוון צורות.
תוספים אלו פוטרים את הספורטאי מחישוב מנת המגנזיום היומית אותה הוא צריך לצרוך באמצעות מזונות אלו ואחרים.
נכון להיום ניתן לרכוש תוספי מגנזיום במגוון צורות, כמו למשל ג’ל מגנזיום אותו ניתן למרוח על הגוף, כמוסות, אבקה ונוזל.
אם גם אתם מתאמנים באופן קבוע ומעוניינים להימנע מכאבי שרירים לאחר האימון ולשמור על חיוניות ושיקום הגוף, מגנזיום הוא בגדר הכרח בשבילכם.

 

One thought on “חשיבות סידן ומגנזיום להתאוששות מאימון גופני

  1. יובל הגיב:

    איזה יופי של כתבה. מסכים במאה אחוז עם עניין חשיבות המינרלים להתאוששות מאימונים. אני באופן אישי מתאמן, ואחד הדברים החשובים הם התאוששות מאימונים והפחתת הסיכוי לשברי מאמץ. אני מכיר הרבה אנשים בחדר הכושר שמשתמשים בדנסיטי, וההסבר שלכם מבהיר יפה מדוע. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *